wadstrom

Alla inlägg den 12 april 2015

Av therese wadström - 12 april 2015 20:23

En vän hörde av sig om jag ville följa med in till stan en sväng. Gångerna jag hittar på något utan barn är ju lätträknade, egentid har jag ju ofta då jag får sitta & sy men har ju ändå då både man & barn runt mej och det tycker jag är underbart! Men idag passade jag på att komma iväg lite själv, var ganska skönt men väldigt ovant! Att gå där & inte köra på en barnvagn, inte ha koll på någon som springer "löst", inte behöva kolla så man har med skötväska med alla nödvändigheter, att kunna sitta ner & fika, dricka varmt kaffe!!

När Camilla hämtade mej sa hon att hon mött brandbilar.. Och när vi kom ut på 49.an mot Skövde kom fler.. Jag tänkte inte mer på det förän pappa ringde! När han sa "-du kanske hört på radion att det brinner ett hus i Kroppetorp.." Tankarna börja genast snurra!! "Men det är inte hos oss det brinner utan hos grannen!" Phu.. Klart det är lika hemskt att någon annans hus brunnit ner men ens föräldrar vore ju mer än hemskt!! Mamma & pappa hade stått & sett hir fort allt gick, på 2 timmar var allt övertänt.. Det var omöjligt att rädda.. Det var 6 brandbilar där & när deras vatten var slut fick de åka in till samhället (ca 7 km) och fylla på via en gatubrunn.

"Lånad bild från SLA"

Så fort livet kan ändras! Imorse när de vaknade var allt som vanligt.. I kväll när de lägger sig har de ingenting kvar..

Ikväll när vi hämtade Meja ville barnen åka dit för att se huset, eller det som var kvar rättare sagt, och John ville gärna se en brandman!!
Sedan hälsade vi på mina föräldrar med en snabbis..

Av therese wadström - 12 april 2015 08:13

Igår var det dax för årets första grillning! Svärföräldrarna, 2 vänner till dem & Simons syskon var bjudna så vi satt 10 personer (och 3 hundar) ute på altanen & avnjöt potatissallad/rösti ihop med kött/korv, en stor sallad & flera kalla såser! Vädret var ju underbart för fast inte solen lyste starkt hela tiden så var ändå luften varm! När det var dax för kaffe & glasstårta frågade vi om de ville gå in men de satt gärna kvar! En riktigt härlig eftermiddag/kväll! Mer sånna!!

Ovido - Quiz & Flashcards