wadstrom

Alla inlägg under oktober 2015

Av therese wadström - 31 oktober 2015 12:23

Längtar så efter bebis!! Men det är inte bara jag som längtar, barnen väntar med! John brukar prata om hur hon kommer se ut, vilken hårfärg hon får m.m
Meja vill också att tiden ska gå fortare & att lillasyster ska komma ut NU!
Hon har länge väntat på att hon & jag ska sy tillsammans & då ska hon sy något bebisplagg. Så idag tog vi lite egentid tillsammans & sydde ett par byxor & en mössa, meja valde helt tyg & mudd själv & gasade med pedalen, jag hjälpte endast till att styra lite i svängarna :) hon var så stolt när hon var färdig & jag tror nog det kommer bli mer sytt innan lillasyster är ute!

Av therese wadström - 27 oktober 2015 18:02

Dagens pyssel var att göra svampar!

De blev riktigt söta & det var roligt att äntligen få använda min limpistol!:) nu vill dock barnen göra mer svampar som Karl-Johan & kantarell.. Måste först köpa mer ägg så vi kan få en äggkartong!

Av therese wadström - 26 oktober 2015 19:44

Tror Meja tyckte att höstlovet började på bästa sätt! Redan vid 7 på morgonen dök bästa vännen upp för att vara hos oss ändå till eftermiddan! Vi började med gemensam frukost, sedan efter lite lek ville alla ut!! Jag föreslog att gå upp till skolan å leka å det jublade de åt så så fick de bli!! Tror vi lekte där 1,5 innan vi tyckte de va dags att gå hem & fika

Till fika blev det glass i stora lass med massa goda tillbehör! Efter alla var nöjda var det dax för pepparkaksbak!! Något barnen pratat om länge så nu var det dax! De va väldigt duktiga å ihärdiga å bakade tills degen var slut! 6 plåtar blev det sammanlagt.. Efter det var det "fri lek" medan jag börja med lunchen. Blev något så enkelt som makaroner & stekt falukorv men alla blev mätta iaf :)

Efter lunchen gick de stora ut & jag gick & la mej med Ellen en stund, skönt när de stora klarar sig själva en stund! Hörde genom sovrumsfönstret att de hade roligt & var ute & titta till dem ibland :) sedan var det dax att köra hem kompisen, äta mellanmål & ladda om för gympa!

Av therese wadström - 22 oktober 2015 20:06

Har efter varje barn sålt vårat babyskydd. Eftersom det bara är hållbart säkerhetsmässigt 5 år har vi kännt att det är dumt å sitta å hålla på det, bättre att sälja det å köpa nytt när det varit dax för nästa! Med de tre andra barnen har vi haft Brios babyskydd & varit väldigt nöjda med det! En rätt liten & smidig stol & snygg design. Men denna gången ville vi ha ett som passar på vagnen så man slipper kånka å bära så mycket. Vi åkte in till baby proffsen & frågade vilka som passade just vår vagn. Just adaptern vi hade var av äldre modell så det fanns bara ett babyskydd som passade, Akta graco. Hört folk innan som tycker det är ett tungt & klumpigt skydd så var inte så positivt inställd.. Personalen visade även stolar som passade om vi köpte en ny adapter men när vi tittade på dem å jämförde priser kände vi att deg bog får bli en akta graco iaf! Det ska ju va en bra stol med 5-punktsbälte m.m & viktigt var att det fanns bas till. Vi köpte dock inte stolen i butik utan beställde på internet, var ju 500kr billigare!! Så nu har vi hämtat ut ett stort paket!! :) Ellen har provat spänna fast sina dockor i stolen & kartongen har fått agera hus

Av therese wadström - 21 oktober 2015 19:43

Tjoho! Gick in i vecka 30 idag, det känns verkligen som en milstolpe!! Nu börjar vi räkna neråt!! Men känner samtidigt att November kommer bli lååång.. Har gravid & familjefotografering inbokat & så är det ju även julskyltning men detta är i slutet av månaden.. När jag beklagade mej lite i helgen sa svärfar att han ville bjuda oss på en hotellnatt bara mannen & jag!! Underbart!! Känner att det spelar ingen roll vart vi åker eller vad vi gör, bara att få komma hemifrån, umgås, äta gott, sova gott känns lyxigt!! Så tacksam!

Såg ett tips om att hänga upp ett måttband & sedan får barnen klippa av en centimeter varje dag, som en nedräkning till bebis :) något som var väldigt uppskattat av barnen! Även ritat ut på måttbandet när vi nått julafton :)

Av therese wadström - 14 oktober 2015 18:26

Idag när vi gick ur bilen vid dagis sa John -kom å ta kort nu mamma!
Kort? På vad?
-på min bilstol, jag ska visa fröken!
Ja okej!:) jag frågade John om han berättat om sin stol för fröken men de sa han att han inte gjort.

Väl inne på dagis kom fröken fram & John sa till mej att visa bilden.
-jaha är det en bilstol du pratat om sa fröken! Han hade visst pratat massa om spindelmannen.. Nån stol m.m men hon hade inte förstått vad de va för stol men nu fick hon se.

John e väldigt stolt över den :)

Av therese wadström - 11 oktober 2015 00:26

Usch att fylla 30 om bara ett ynka år känns sådär faktiskt!! Men tror jag redan haft min "kris" när jag väl når den dagen för jag har tänkt på det i flera år!! Vet inte varför men känns så gammalt p jag känner mej inte så värst gamal!! Håller mej kvar runt 25 ;) har ju alltid sagt att jag vill vara "färdig" med barn när jag är 30 och det löftet till mej själv kommer jag ju hålla med flera månader till godo :) Både jag & mannen känner att vi vill vara "unga" föräldrar som har ork & som inte är allt för gamla & trötta när barnen flyttar hemifrån utan att man fortfarande är pigg & njuter av livet! Då plötsligt har man ju pengar igen & kan resa m.m

Men är faktiskt en väldigt glad & nöjd 29-åring, 3 fina barn & 1 på väg, en underbar man som jag älskar mer än Allah annat! Ett hus (som kunde varit lite större) men som ligger på en plats som vi trivs jättebra med, husvagns som vi alla gillar att dra runt på & massa fina vänner & barn runt omkring! Älskar min hobby väldigt mycket som får mej att må bra, att skapa något som sedan mina barn har användning av :) så ja, jag är NÖJD!!:)

Av therese wadström - 7 oktober 2015 15:40

Hurra, hurra, hurra..hurra!

Imorse vid kvart i 6 gick jag, Ellen å mannen upp & gjorde iordning en frukostbricka. På den stod en flagga, en drickyoghurt & en munk med 4 ljus i. Sedan tog vi med paketen & gick in & sjöng! John vaknade med ett leende & blåste ut sina ljus :) att få munk till frukost är ju inte varje dag men på sin födelsedag är helt okej!

Han öppnade sina paket, han fick bl.a ett badlakan med turtles på, lego m.m
Ellen tyckte de va konstigt att alla paket var till John men höll sig ändå lugn! Efter alla paket var öppnade for pappan till jobbet & vi låg kvar en liten stund & kollade på barnprogrammen. Sedan var de dax å göra iordning oss & de sista inför barnkalaset! Bestämde i år att bara ha ett litet kalas för de som var lediga (väldigt skönt beslut!) det blev ändå 8 barn mellan 5-1 år. Gästerna droppade in lite eftersom & när alla kommit blev det fika! Chokladbollar, mumsmums & chokladfingrar samt glass med massa goda tillbehör som maränger, minimarsmellows, geléhallon m.m

Vi lät barnen fika först för att sedan som vuxna kunna fika i lite mera lugn å ro :)

Måste säga att alla barn lekte väldigt bra, visst va det högljutt imellan åt å mkt saker han de dra fram men de va inget bråk å osämja! Men oj vad trött jag blev när alla åkt! Jag började plocka lite disk å leksaker men gjorde sen Ellen sällskap i sängen en stund! När vi vilat gick vi ut, jag behövde LUFT! Så nu roar sig barnen ute i rutchkanan å jag sitter i en stol i solen!:)

Ovido - Quiz & Flashcards