wadstrom

Alla inlägg under november 2015

Av therese wadström - 30 november 2015 20:14

Idag fick vi resterande kort från fotograferingen! Det tog sin tid att gå igenom dem men vi är SÅ nöjda med resultatet!! :) även barnen var väldigt nöjda när jag visa dem, bäst gillade de ju korten på sig själva när de var utklädda till sina idoler ;)

Jag själv hade många favoriter men här är några

Så i e.m har jag beställt 4 almanackor till våra föräldrar bl.a även beställt julkort, vanliga kort & några förstoringar! Känner att jag måste komma igång med scrapbookingen igen, ligger låååångt efter!!!

Av therese wadström - 28 november 2015 13:55

Förra året fick vi nys om en tjej här på orten som fotograferade hemma hos sig i son källare, det var då dags för Ellen att ta 1-årskort så vi bokade tid hos henne! Vi han både med 1-års kort, familjekort, julkort & några enskilda på barnen! Hon knäppte 500 kort under den timmen & redigerade de 20 bästa & gjorde dem även svart/vita. Sedan fick vi allihop på cd för endast 500kr!! Väldig skillnad mot att gå till en riktig fotograf i studio & betala först runt 2000kr för fotograferingen & sedan mer pengar för de kort man vill framkalla! Dyrt!!

Ellens 1-årskort


Nu var det dax igen! Bokade tiden redan tidigt i höstas för jag vet att hon snabbt blir uppbokad! Vi ville föreviga gravidmagen men också ta julkort & familjekort! Hade även lovat barnen att få ta kort när de är utklädda till sina nuvarande idoler :)

Fick bara någon timme efter vi va där några bilder som smakprov på hur de blev, längtar såå efter resten av korten!

Av therese wadström - 26 november 2015 18:11

Det är inte alltid lätt att komma på vad man ska sysselsätta ungarna med!! Blir mycket pysslande, pärlande & målande. Men bu när vi närmar oss jul finns det mycket att fördriva tiden med :) idag har vi bakat pepparkakor, andra gången för i år men idag va det inte själva bakningen som stod i centrum utan att få sätta på glasyren & strösslet efteråt! Väldigt kladdigt blev det men kul hade de & tiden gick fort! Vi lyssnade även på julmusik & åt lite ischoklad :)

Av therese wadström - 23 november 2015 04:16

Hjärnan går på högvarv.. Försöker tänka på annat men allt bara för mej in på jobbiga tankar.. Att ligga vaken mitt i natten & bara tänka är jobbigt.. För att inte tala om hur dagen kommer bli när jag både är trött, massa tankar & 3 barn att ta hand om (och höggravid)

Undrar hur länge man kan tänka på något innan man blir knäpp??!

Av therese wadström - 22 november 2015 16:49

Hade en jättemysig f.m :) mannen tog med barnen ut för att byta däck så jag satte på julmusik & startade mina symaskiner! Klippt ut hade jag redan gjort igår så det var bara att SY!!
Blev en klänning till Ellen, en likadan som jag fått beställd med matchande leggins & body med byxor till lillan i magen

Sydde även en babywrap, ska bara göra hålen för bältet med!

Efter lunch & Ellen vilat middag drog vi på "julblandning" i Karlsborg. Vi tittade när deras folkdanslag dansade, spelade på chokladhjul, fiskade fiskedamm, kastade prick & fikade. John köpte sig också ett stort pepparkakshjärta som va fint smyckat med glasyr. Jag hade tänkt vi skulle hänga upp det i fönstret med det tänkte inte han.. Han började genast gnaga på det :) tror vi får baka sånna i veckan så kanske något kan komma upp i fönstret!:)

Av therese wadström - 20 november 2015 11:33

Glada barn vaknade & tittade ut genom fönstret imorse! Ellen var väldigt fascinerad & stod länge å tittade:)

John blev efter frukost hämtad av sin farfar för att åka till stan å göra ärenden. Jag & Ellen tog en promenad till Ica & Ellen gick större utav biten själv

Av therese wadström - 19 november 2015 07:16

Gick in i vecka 34 igår! 47 dagar kvar! Vissa dagar känns det som att det närmar sig!..men vissa dagar känns det som en EVIGHET kvar!

Men det finns inte så mycket mer än att kämpa på! För att göra kvällen lite roligare häromdan började jag packa BB-väskan, allt som har med bebis att göra känns som om man kommer liiite närmare..

Vissa nätter sover jag riktigt bra! Men andra nätter är värre.. Ofta beror det på ont i fogarna, kissnödig, hungrig eller bara sömnlös! Men inatt har jag haft problem med smärta under revbenet! Sover bäst på vänster sida men var typ omöjligt inatt! Kunde t.o.m känna utanpå magen att det var något stort & hårt som tryckte på revbenen.. Kunde Dick inte avgöra om det var en rumpa eller huvud. Har aldrig under mina graviditeter kunnat känna hur bebis ligger, trodde ta lillan vänt sig sist jag var hos bm för jag tyckte det sparkade uppåt & att jag fått ett tryck nedåt när jag var ute å gick men väl hos bm låg om på sniskan i magen. Vore då skönt om hon la sig rätt å höll sig så!

Nu är det dax att föda mina små barn (och mej själv med för den delen!)
Sova får vi göra en annan gång :)

Av therese wadström - 15 november 2015 19:56

Igår vid 10-tiden drog jag & mannen iväg till Trollhättan på en barnfri helg! Bara under bilresan dit han vi prata om massa saker, bl.a om hur vi skulle göra om i källaren för att göra ett "legobord" där barnen kan sitta å bygga med smålego! Att få sitta å prata ostört är man ju inte precis bortskämd med!

Vi åkte förbi Trollhättan & åkte till tygladan i värnersborg. Tyvärr hittade jag inte tyget jag sökte men köpte iaf tyg till en blivande julklänning, overlocktråd m.m

Sedan körde vi tillbaka tilltrollhättan, tog en lunch på Max, shoppade strumpbyxor & ny bh till mej m.m sedan checkade vi in på hotellet!

La oss på sängen, satte på tv.n å bara kände in lugnet!! Tror t.o.m att jag somnade til en stund :)

Sedan gick vi ut & tog en promenad innan det var dags att uppsöka restaurangen vi bokat bord på!

Vi är inga personer som varken äter förrätt eller efterrätt, blir alldeles för mätt av huvudrätten för att kunna äta något mer!! Efter maten gick vi istället tillbaka till hotellet, kröp ner i sängen, åt lite gottigheter & kollade på "så mycket bättre". Så skönt & mysigt!!
Jag somnade som vanligt innan programmet var slut men det är ju Simon van vid ;)

Vi Sov gott ända till strax innan 9, har ju inte hänt på jag vet inte hur länge! Jag får ju ofta sovmorgon men att ha sovmorgon ihop är något speciellt! Efter en god hotellfrukost packade vi ihop & åkte till ett köpcentrum där vi shoppade rätt friskt! Nu är i stort sett alla julklappar fixade, köpte även 2 ljusstakar & lite kläder till barnen som de fick när vi kom hem :)

Skapa flashcards