wadstrom

Alla inlägg den 6 februari 2015

Av therese wadström - 6 februari 2015 18:00

De nya filmerna som Frost, Bilar m.m är ju jättemysiga filmer som uppskattas av hela familjen! Barnen vill se de om & om igen.

Men som förälder känner jag att jag gärna vill visa mina barn de äldre klassikerna! Men vill ju inte att de ska bli bortglömda!! På fredag & lördag kväll brukar vi hyra en film via boxern & förra helgen hyrade vi Pelle Svanslös! Barnen satt som ljus & kollade så den var nog godkänd!

I veckan har lillan varit febrig & velat sova middag i mitt knä. Så efter lunch har vi gått ner till källaren, myst ner oss i sofforna & tittat på en film. En dag valde de att se på Snövit, det hade ju aldrig sett filmen utan visste bara att hon var en söt prinsessa så det var på tiden de fick se själva historien med. John tyckte den var lite otäck men annars bra!

Ikväll hade vi lite delade önskemål så jag & mannen bestämde, en fördel man har som förälder? Så idag blev det pinocchio! Barnen sitter som klistrade!! Någon som har något mer bra förslag på en klassiker man inte får missa?

Ovido - Quiz & Flashcards