wadstrom

Alla inlägg den 9 januari 2014

Av therese wadström - 9 januari 2014 18:59

Som rubriken lyder.. Hade tänkt en mysig dag med besök på hem&hobby med barnen & mamma men vid 10 ringde vår BVC-sköterska & sa att blodprovet Ellen lämnade igår visade fortfarande på ganska höga halter av gulsot.. Och hon hade bara gått upp 140g på 2 v så hon hade bokat tid till oss på barnmedicin vid halv 12.. Så det blev å packa in alla i bilen, lämna de stora hos mormor & åka in till Skövde! Jag blir så känslig när det gäller barn & sjukhus..! :( var så skönt att Simon åkte hem från jobbet och följde med oss <3 på KSS blev det ny vikt & sedan läkarbesök, men läkaren tyckte inte vi behövde göra nått åt det eftersom hon äter bra,sover bra & är pigg & nyfiken när hon är vaken! Han frågade om jag helammade & när jag sa att jag gör det sa han att då kan det ta längre tid innan gulsoten går ner.. Skulle de gå ner fortare om hon fick ersättning?? Jaja, skönt å slippa stanna på sjukhuset iallafall, men det blir extra vägningar på BVC för att se att hon går upp i vikt.

Ikväll var det dax för Meja att göra premiär i skridskoskolan :) Hon ville igentligen börjat i höstas men eftersom en vuxen ska va med på isen ville jag inte riskera att ramla på min gravidmage. Men nu är vi igång! Att bästa kompisen Saga åker med gör det ju inte mindre roligt:)

Nu ska vi försöka lägga ungarna så vi kan mysa i soffan en stund sen, blir lätt att man glömmer bort varandra när man har småbarn..!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards