wadstrom

Alla inlägg den 11 september 2016

Av therese wadström - 11 september 2016 14:30

För ett tag sedan frågade Meja hur länge hon och pojkvännen varit ihop, vi räknade då ut att den 10 september blev de ett halv år! Detta skulle ju såklart firas! Vi bestämde att de skulle bli bio å vi ville gärna se uppföljaren av "hitta Nemo" nämligen "hitta Doris"! Men tyvärr hade hennes pojkvän redan sett den så fick bli en annan! Jag & John fick lov att följa med om vi satt några rader framför haha..

När mannen sedan såg att "hitta Doris" skulle gå på våran lokala biograf idag tyckte vi det var lika bra å boka den med! Men då jag älskar överraskningar kände jag att jag ville göra en liten "grej" av hela saken å började genast planera!! Jag Hittade på uppdrag & för varje uppdrag de klarat skulle de få en bokstav. När de sedan hade alla bokstäver skulle de försöka lista ut vad de var vi skulle göra. Första uppdraget var att äta upp sin frukost.. Något som kan tyckas vara lätt men inte för alla i vår familj.. De lyckades & fick ett S. Sedan fick de ett litet korsord som de löste så fint tillsammans! De har även gjort kullerbyttor, gjort siffra till siffra, ätit upp sin lunch, klarat 6 st lappar i "hand mot hand"-leken m.m

Till sist hade de fått alla 10 bokstäver och Meja var snabb å insåg snart att ena ordet var DORIS :)

Så nu väntar vi på att mysa i biomörkret igen, idag ska även Ellen få följa med!

Skapa flashcards