wadstrom

Alla inlägg den 15 maj 2016

Av therese wadström - 15 maj 2016 09:07

Ett tag nu har min sylust varit som bortblåst.. :/ ingen energi & ingen inspiration alls!

Men nu när det fina vädret kom kom även lite lust & energi tillbaka på att sy härliga sommarkläder! Min overlock har strulat så lämnade in den på servic & sålänge klippe jag ut två baggydressar fast med korta armar & ben, en klänning & ett set med body & byxa, klippte ut kantband & allt så nu e det bara å SY!! Eller ja, vänta på maskinen.. Hade räknat med att få den klar till helgen så att jsg kunde sy några timmar under lördagen men lördagen kom å ingen symaskin.. La istället några timmar i hobbyrummet & scrappade, tror det blev 8 layouter när jsg städade upp & la ner för dagen!

Sedan hade John beställt våfflor till eftermiddagsfikat & bjudit farfar med! Mitt under fikat ringde telefonen, min symaskin va klar!! Tjoho!! Men glädjen blev kort.. När jag fått hem den & skulle börja sy blev inte sömmen bra.. Den sydde inte alls med vänster nåltråd! Trädde om, Bytte nål m.m men inget hjälpte.. Usch så ledsen jag blev..

Ska tillbaka med symaskinen idag & hoppas han kan fixa det snabbt så jag kan få sy lite idag ist!!

Ovido - Quiz & Flashcards