wadstrom

Alla inlägg den 24 februari 2016

Av therese wadström - 24 februari 2016 13:56

Under min uppväxt är det ingen i min familj som varit allergisk, vilket såklart har varit väldigt skönt! Vi har kunnat äta allt, haft husdjur m.m

När jag träffa Simon fick jag se hur det var att vara allergisk mot gräs & viss "blomning" men fortfarande kunde vi äta allt!

På BVC-besöket med Luna i måndags förändrades allt! Jag berättade att hon kunde bajsa 15 st blöjor per dag & att bajset ofta var grönt & inte så kornigt som Det brukar vara! Hon är även väldigt prickig i ansiktet, något vi bara trodde var hormonprickar men har börjat undra då de är väldigt många, röda å nästan lite eksemlika..

Efter det jag berättade + att hon är en rätt missnöjd bebis trodde vår
Bm att hon kunde vara mjölkintolerant! Så nu hade jag två val, att sluta amma & ge mjölkfri ersättning, eller att fortsätta amma & äta helt mjölkfri kost! Jag tycker ju om att amma & eftersom det är sista barnet ville jag ju inte sluta nu!!
Jag fick en lapp med råd om saker som innehöll mjölk, bad man ska tänka på m.m & även en burk med mjölkfri ersättning.

På kvällen när de andra åkte på familjegympa tog jag & Luna en sväng till Ica för att utforska en helt ny hylla! Läste även på alla förpackningar jag tänkte köpa & insåg hur mycket det faktiskt är mjölk i! Hade tex ingen aning om att de e mjölkpulver på chips?!

Jag kom iaf hem med lite av varje så att vi kunde byta ut de vanliga varorna som smör, matlagningsgrädde, chreme fraisch & yoghurt!

Nu ska vi se hur detta går!!

Skapa flashcards