wadstrom

Direktlänk till inlägg 4 februari 2016

Jobbig start på veckan..

Av therese wadström - 4 februari 2016 13:42

Veckan började inte så bra.. sov kass på natten till måndag då lillan ville amma ofta! Gick aldrig mer än 2 timmar mellan varje ammningstillfälle.. Kändes som om jag bara la ber huvudet på kudden å sedan var det dax igen! Hade bett Simon att väcka mej 30 min tidigare så jag skulle hinna duscha innan han åkte till jobbet för jag luktade både sur mjölk & kräks..! Men när jag steg upp var Luna hysteriskt hungrig så blev att mata henne först å sedan fanns inte tiden till dusch.. Redan då bröt jag ihop första gången! Hade jag vetat att jag kunde stanna hemma hela dagen hade det väll gått men hade BVC-tid vid 9 å dit ville jag ju inte gå å lukta som jag gjorde..! Med de andra barnen när de var små kunde jag sätta dem i babysittern utanför duschen men Luna vägrar ligga själv någonstans om hon inte sover riktigt hårt! Som tur var va Meja färdig i god tid så hon satt hos lillan en stund då jag han springa genom duschen!!
Har en väldigt snäll svärmor som kom & körde Meja till skolan & vi andra kom iväg till BVC i tid. Sedan stannade vi på familjecentralen för lek men fick där veta en tråkig nyhet: familjecentralen stänger (eller läggs i "malpåse" som det så fint heter" fran den 1.a mars för att bli en förskoleavdelning! Alla vet vilken kris det är på förskoleplatser men att stänga familjecentralen? Att vi som inte har barn på förskolan ska straffas? Är vi mindre viktiga? Borde de inte vara rädda om oss som var våra barn hemma? Tänk om vi alla skulle söka plats på förskolan, söka en plats som i nuläget inte finns? Vi var många föräldrar där som blev både arga, ledsna & uppgivna.. Å även barnen såklart! John hade inte långt till tårar, gjorde så ont i mammahjärtat att se!! Familjecentralen betyder så mkt för oss, ett ställe dit man är välkommen, där man kan prata med andra föräldrar, få tips & stöd om allt möjligt! Jag kommer ihåg när jag gick där som förstgångsförälder, hur skönt det var att träffa andra i samma situation, diskutera förlossning, amning, första tänderna, olika trotsperioder, tips på egen barnmat m.m

Nu kändes allt bara skit!!
Åkte & hämtade Meja på skolan & när vi går mot bilen berättar hon
-idag kräktes en kille i min klass på matbordet där jag satt!
Ånej! Magsjuka är inget vi vill ha! Hem & byta kläder, tvätta & sprita händerna! Men vi verkar ha klarat oss *peppar,peppar*

Även tisdag & onsdag kändes kämpiga.. Har inte känt av några hormoner sedan Luna föddes men nu kändes de som om allt kom på en gång! Kände mej gråtmild hela dagarna.. Mycket för att Luna kändes som ett plåster på mej, älskar att vara nära henne men ibland vore det skönt om hon bara kunde ligga nöjd i babysittern en liten stund så jag kunde hjälpa de större att borsta tänderna, plocka in i diskmaskinen, gå på toa m.m utan en bebis i famnen! Men känner mej lyckligt lottats som har en man som stöttar mej & som vet att han inte kommer hem till ett perfekt hem! Han tar ett väldigt stort lass just nu & jag hoppas kunna ge igen bara lillan blir lite större! Tycker ändå att vi är ett bra team å man kan tänka sig att många bråkar mycket i en sån här situation när man är trötta m.m men det gör inte vi! Försöker ist visa hur viktiga vi är för varandra & ge varandra en spontan kram då & då, SÅ viktigt!!

Idag & imorgon är Simon ledig, så underbart att spendera hela dagar tillsammans! Idag var vi i kyrkan på lek på förmiddagen, nu sitter jag i soffan med de två minsta som vilar middag, Meja hade med en kompis hem från skolan så hon & John är sysselsatta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av therese wadström - 23 april 2017 20:20


Inte alla som har en whiteboard som är 200*160cm! Mannen hämtade ett stort fönster som han skruvade isär, tog bort handtag, persienner m.m Efter att han slipat tog jag över & spacklade, målade, putsade glaset & såklart dekorerade med vinyl? underbart...

Av therese wadström - 20 mars 2017 15:52

Vår familj är kända för att börja i tid med saker å ting! Tycker det är roligare å njuta länge av något som ska firas än bara ett par dagar! Så idag satte vi i gång med lite påskpyssel. Vi pärlade små kycklingar i alla möjliga färger, vi ska sätta de...

Av therese wadström - 12 januari 2017 17:17

Vid den här tiden, för ett år sedan, hade vi precis lämnat barnen hos mina föräldrar och var påväg in till förlossningen! Värkarna var täta men inte speciellt onda så visste inte om vi skulle bli hemskickade igen.. Väl inne fick vi stanna & vi båda t...

Av therese wadström - 3 januari 2017 07:18


Vågar inte kalla det nyårslöfte eftersom det har så dålig klang.. För nyårslöfte är ju inget man håller..! Så jag säger såhär: Mitt MÅL med 2017 är att vara sockerfri i 6 v, då utesluts allt socker! Även sötningsmedel, ris, pasta, gluten m.m Insett...

Av therese wadström - 16 november 2016 14:05


Idag stod Luna för första gången upp själv utan att hålla i något! Tillåmed så länge så jag kunde fånga det på kort! :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards