wadstrom

Alla inlägg den 26 september 2015

Av therese wadström - 26 september 2015 12:28

Igår var det saga för den årliga tygmässan i Borås! Tyvärr fick vi veta att det var sista året den anordnades i Borås & att det istället nästa år skulle hållas i Göteborg.

Vid 7.00 blev jag upphämtad av en vän & hennes mamma & sedan bR det av! Väl i Borås mellanlandade vi hos en släkting till dem & blev bjudna på god frukost! Sedan vidare till Åhaga för mässan! Glad att jag slapp att köra i Borås!!

Vi gick runt, kollade, klämde å kände på alla tyger :) Blev dock lite besviken hos vissa utställare där man hade räknat med större utbud.. Och vissa märken som Znok, Memba m.m fanns inte ens där! Efter lunchen gick vi en sväng till men sedan kände vi att vi sett allt, då drog vi vidare till Kinna & den stora tygaffären "skroten". En välkänd affär bland alla sytokar & för mej var det första gången jag var där! Tyger som i vanliga fall kostar 120kr/m kosta där 97kr/m så där shoppar vi loss lite till! Jag köpta bl.a tyg till kommande babynest & babywrap. Hittade även ett fint tyg till John med ninjor på, passar honom perfekt!! Köpte även trosresår så nu ska jag lära mej sy trosor till Ellen :)

En riktigt härlig dag men trött var jag när vi åter var hemma vid 20.00 Nu ligger de flesta tyger i tvättmaskinen så hoppas jag ska få lite sytid framöver!

Ovido - Quiz & Flashcards