wadstrom

Alla inlägg den 30 juni 2015

Av therese wadström - 30 juni 2015 12:34

Min fina vän som "lurade" in mej i syvärlden har sytt en så fin picknickfilt, den e gjord som ett lapptäcke med massa fina olika tyger! Barnen älskar den & jag blir själv sittandes & begrundar alla fina färgglada tyger så jg bestämde mej för att göra en liknande, jag har ju MASSOR spillbitar jag har sparat!
Det tar sin lilla tid att klippa ut alla rutor men jag har varvat klippandet med att sy ihop så att det inet ska bli så monotomt! Änsålänge har jag sytt ihop 30st 9-bitars, alltså 270bitar! Men har en hel del kvar.. Har tänkt att filten minst ska bli 2*2 m, det behövs till den växande familjen!

Försöker även färgmatcha så varje 9-ruters går i samma färgnyans. Lite svårt eftersom många tyger är väldigt färgglada men blir nog bra i slutändan! Har även har Ellen till hjälp.. Eller till besvär haha men hon gillar att hålla på med tygerna, gömma sig å leka tittut :)

Hoppas att snart bli färdig med filten så vi kan njuta av en god picknick på den!:)

Ovido - Quiz & Flashcards