wadstrom

Direktlänk till inlägg 20 februari 2015

Kanske är våren på väg?

Av therese wadström - 20 februari 2015 19:54

Idag har verkligen varit en toppendag!! Vi började med god frukost klockan 9. Idag var den dock lite lyxigare med nybakade frallor, kokta ägg, köttbullar & rödbetssallad + det vanliga som kaffe, ost, korv, yoghurt m.m Svärfar kom & gjorde oss sällskap för han är gräsänkling ett par dagar & man vet ju hur tråkigt det är att äta ensam!

Efter frukosten frågade barnen om vi inte kunde gå & mata ankorna med allt bröd jag rensat ut ur brödskåpet, bra ide!! Och eftersom lekplatsen ligger precis brevid ankdammen så bestämde vi att vi även skulle göra ett stop där! Är ju så härligt nu när marken är nästan helt bar!

Men visst är det roligare när man får sällskap så skickade till min vän Jenny som gärna hakade på! Kul!

De va väldigt många ankor som visade intresse för vårt bröd!

Det blev en väldigt trevlig f.m & snabbt gick det! Plötsligt var klockan över 12 & det var dags att gå hem & göra lunch. Efter maten var det dags för det vanliga fredagsbadet! De stora valde dock att duscha & lillan fick bada i lilla badbaljan utanför duschen. De hade så roligt en stund, de stora skrubbade varandra på ryggen, busade & skojade & Ellen va så nöjd i sin balja!

Efteråt slappa de lite i soffan framför en film så då såg jag min chans att få sy lite? nu när våren är på väg var det dax att sy nya mepsar till barnen, tyg valde de själva & såhär blev de!

Vid halv 4 slutade mannen jobbet & även svärfar kom för vi hade lovat köra honom till stan för han skulle hämta ut sin nya jobbarbil. Vi tyckte det vara lika bra att åka hela familjen så kunde vi uträtta lite ärenden. Lämnade av svärfar, mellanlandade på tygaffären & köpte tvillingnålar & sedan vidare till maxi. Det vi skulle köpa var godis, böljor & kvällsmat.. Måste blivit lite mer för när vi betalade i kassan blev det över 1000kr! Jaja! ?

Ikväll testade vi pulled pork för första gången, det var riktigt gott & så lättätet kött! Vi tog tacobröd, fyllde det med ris, kött, majs, gräddfil & chilisås (ej i barnens). Nu blir det lite godis & chips framför en film! Hoppas ni alla haft en lika toppendag som jag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av therese wadström - 23 april 2017 20:20


Inte alla som har en whiteboard som är 200*160cm! Mannen hämtade ett stort fönster som han skruvade isär, tog bort handtag, persienner m.m Efter att han slipat tog jag över & spacklade, målade, putsade glaset & såklart dekorerade med vinyl? underbart...

Av therese wadström - 20 mars 2017 15:52

Vår familj är kända för att börja i tid med saker å ting! Tycker det är roligare å njuta länge av något som ska firas än bara ett par dagar! Så idag satte vi i gång med lite påskpyssel. Vi pärlade små kycklingar i alla möjliga färger, vi ska sätta de...

Av therese wadström - 12 januari 2017 17:17

Vid den här tiden, för ett år sedan, hade vi precis lämnat barnen hos mina föräldrar och var påväg in till förlossningen! Värkarna var täta men inte speciellt onda så visste inte om vi skulle bli hemskickade igen.. Väl inne fick vi stanna & vi båda t...

Av therese wadström - 3 januari 2017 07:18


Vågar inte kalla det nyårslöfte eftersom det har så dålig klang.. För nyårslöfte är ju inget man håller..! Så jag säger såhär: Mitt MÅL med 2017 är att vara sockerfri i 6 v, då utesluts allt socker! Även sötningsmedel, ris, pasta, gluten m.m Insett...

Av therese wadström - 16 november 2016 14:05


Idag stod Luna för första gången upp själv utan att hålla i något! Tillåmed så länge så jag kunde fånga det på kort! :) ...

Skapa flashcards