wadstrom

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2014

Alla kan inte bli stadsminister..

Av therese wadström - 15 oktober 2014 15:50

Blir tokig på detta tjat om dagis! Folk verkar tro att man kan skylla allt möjligt på att inte John går på dagis.. "Det vore nog bra för honom & gå på dagis, då kanske han skulle bli mindre ljudkänslig?!" "Om han gick på dagis skulle han nog inte vara så blyg & skulle lära sig ta gör sig mer!"

Visst att han är ljudkänslig men tror INTE det skulle hjälpa för att han gick på dagis?! Han har sedan han var jätteliten ogillat höga ljud, han är sån som person. Jag har varit rädd för ballonger & raketer sedan jag var liten & Simon hade ofta hörselskydd som barn så han har ju lite att brås på! När vi är på familjecentralen & det är normal ljudvolym bryr han sig inget alls. Men blir det stökigt & barn som skriker/bråkar tycker han det är jobbigt! Och på en dagisavdelning kan det bli livat!

Och det med att han behöver gå på dagis för att ta för sig.. Alla människor gillar inte stora grupper, alla har inte lätt för att prata med nya personer. Jag uppfattar inte John som en blyg person framför dem han känner. Han pratar & stojar med dem han känner sig trygg med! Han kommer aldrig(ok man ska aldrig säga aldrig) bli en framåt person, han kommer nog inte sattsa på att bli stadsminister men det kan ju ändå inte alla bli?!

Barn som går på dagis kanske blir mer framåt men jag tror att barn som får va hemma blir tryggare! Och trygghet är precis vad jag vill ge mina barn!

 
 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

19 oktober 2014 20:07

På sistone har jag fått höra den här flera gånger: "Han/hon har börjat prata så mycket sedan de började på dagis, de lär ju sig så många ord där."
Den har du kanske också fått höra?
Det kanske är så, men det kan ju också vara för att det är i tiden för just den utvecklingen att de lär sig mer... eller för att någon faktiskt pratar med dem. :O
Jag tycker att dagis höjs alldeles för mycket till skyarna. Och nu med båda hemma är jag mer imponerad av de föräldrar som har sina barn hemma, för det kan vara oerhört kämpigt många gånger. Inga fasta fika- eller lunchraster här inte. :)
Så om det blir dagis för Ian nästa år kanske det blir mer för min skull...
Ni känner John bäst och vet vad som passar honom, och suck vad folk är bra på att lägga sig i det som de inte har någon större insikt i.
Kramar!

http://jennyjon.bloggplatsen.se

therese wadström

20 oktober 2014 18:44

Haha ja ibland när allt är kaos tänker man.. Dagis kanske inte vore så dumt? Men 99% av tiden ser jag bara glädje i att ha de hemma!! Varför lämna bort sina barn när man inte måste?
På Johns 2,5 års kontroll rabblade han alla färger & räknade och barnmorskan blev chockad & sa "oj det ska du inte kunna än!" :) så att de skulle bli "efter" bara för att de inte går på dagis? Pyttsan!! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av therese wadström - 23 april 2017 20:20


Inte alla som har en whiteboard som är 200*160cm! Mannen hämtade ett stort fönster som han skruvade isär, tog bort handtag, persienner m.m Efter att han slipat tog jag över & spacklade, målade, putsade glaset & såklart dekorerade med vinyl? underbart...

Av therese wadström - 20 mars 2017 15:52

Vår familj är kända för att börja i tid med saker å ting! Tycker det är roligare å njuta länge av något som ska firas än bara ett par dagar! Så idag satte vi i gång med lite påskpyssel. Vi pärlade små kycklingar i alla möjliga färger, vi ska sätta de...

Av therese wadström - 12 januari 2017 17:17

Vid den här tiden, för ett år sedan, hade vi precis lämnat barnen hos mina föräldrar och var påväg in till förlossningen! Värkarna var täta men inte speciellt onda så visste inte om vi skulle bli hemskickade igen.. Väl inne fick vi stanna & vi båda t...

Av therese wadström - 3 januari 2017 07:18


Vågar inte kalla det nyårslöfte eftersom det har så dålig klang.. För nyårslöfte är ju inget man håller..! Så jag säger såhär: Mitt MÅL med 2017 är att vara sockerfri i 6 v, då utesluts allt socker! Även sötningsmedel, ris, pasta, gluten m.m Insett...

Av therese wadström - 16 november 2016 14:05


Idag stod Luna för första gången upp själv utan att hålla i något! Tillåmed så länge så jag kunde fånga det på kort! :) ...

Skapa flashcards