wadstrom

Direktlänk till inlägg 19 maj 2014

Hur hinner folk?!

Av therese wadström - 19 maj 2014 07:50

Ibland träffar man på folk & när man pratar hör man hur mycket det hinner på te.x en vanlig vardagskväll!!

När min man kommer hem från jobbet strax efter klockan 16 så brukar vi först plocka lite här hemma, barnen vill oftast få lite "bustid" med pappan & jag brukar börja med maten. När den är intagen är klockan runt 18, ibland får barnen då bada, annars blir det soffan & barnprogram en stund. Vid 19 är det dax för tandborstning, på med pyjamas, lägga sig i sina sängar & jag eller mannen läser saga för de två stora & den andra söver lillan. Barnen brukar *peppar,peppar* somna ganska fort så vid 19,30-20 sover de gott. Men vem orkar göra massa saker då? Kan bli att man gör något av alla "måsten" som att hänga tvätt, plocka ur diskmaskinen, klippa gräset men sedan brukar vi sätta oss i soffan med en kaffekopp, slappa, slötitta på tv & prata om allt möjligt! På dagarna är det ju barnen som tar upp all tid, man ska svara på alla deras frågor & funderingar så på kvällen är det rätt skönt att prata med en vuxen om lite andra saker. Känns faktiskt rätt viktigt att ha lite "vuxentid"!
Sedan runt 22 har vi kämpat länge med att hålla oss vakna så då blir det sängen..

Men så träffar man folk som sagt som hinner SÅ mycket! De har först nån aktivitet att åka på så som fotboll, ridskola m.m, kanske ska de själva hinna med någon träning med, de kanske har egna djur hemma, hästar, hudar, höns m.m Det renoveras lite här&var i huset & det är alltid något rum som fått sig ett lyft när man kommer & hälsar på..de städar huset VARJE kväll.. Endel läser nån kurs hemma på distans.. Hur orkar folk & vad får de tiden ifrån??

Fast jag tror ärligt inte att jag skulle vilja byta!! Tycker om våra lugna kvällar, värdesätter tiden med mannen på kvällen?? Livet kan inte gå i 110 jämt, tycker tiden springer förbi som den redan gör!

 
 
Ingen bild

Peppe

21 maj 2014 18:12

Vi delar upp läggningen, så vill jag träna så lägger maken alla barnen eller så tränar jag när alla sover och han städar, plockar eller tvärtom. Judith är den enda som har aktivitet men den är hon på själv och cyklar hem själv. Mina lägger sig tidigare än dina så runt 19.00 är det fri tid för vuxentid. Det är då jag tror folk städar, tränar osv. Pluggar man får man nog schemalägga pluggtid och då blir det nog att partnern tar mycket av barnansvaret.

therese wadström

21 maj 2014 19:54

Går säkert om man verkligen vill!:) jag skulle dock aldrig orka att åka till gymmet på kvällen, är så grymt trött!! Att man skvätt skulle lägga alla tre själv går ibland men ibland skulle det bli kaos! Isf får man nog söva Ellen först & sedan söva de andra två:)

Undrar även hur endel hinner så mkt på dagarna! Jag skulle också vilja vara en sån där "perfekt" hemmafru som har städat hela hemmet, badat barnen, bytt gardiner & har maten på bordet när Simon kommer hem från jobbet..haha men det lär nog aldrig hända;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av therese wadström - 23 april 2017 20:20


Inte alla som har en whiteboard som är 200*160cm! Mannen hämtade ett stort fönster som han skruvade isär, tog bort handtag, persienner m.m Efter att han slipat tog jag över & spacklade, målade, putsade glaset & såklart dekorerade med vinyl? underbart...

Av therese wadström - 20 mars 2017 15:52

Vår familj är kända för att börja i tid med saker å ting! Tycker det är roligare å njuta länge av något som ska firas än bara ett par dagar! Så idag satte vi i gång med lite påskpyssel. Vi pärlade små kycklingar i alla möjliga färger, vi ska sätta de...

Av therese wadström - 12 januari 2017 17:17

Vid den här tiden, för ett år sedan, hade vi precis lämnat barnen hos mina föräldrar och var påväg in till förlossningen! Värkarna var täta men inte speciellt onda så visste inte om vi skulle bli hemskickade igen.. Väl inne fick vi stanna & vi båda t...

Av therese wadström - 3 januari 2017 07:18


Vågar inte kalla det nyårslöfte eftersom det har så dålig klang.. För nyårslöfte är ju inget man håller..! Så jag säger såhär: Mitt MÅL med 2017 är att vara sockerfri i 6 v, då utesluts allt socker! Även sötningsmedel, ris, pasta, gluten m.m Insett...

Av therese wadström - 16 november 2016 14:05


Idag stod Luna för första gången upp själv utan att hålla i något! Tillåmed så länge så jag kunde fånga det på kort! :) ...

Skapa flashcards