wadstrom

Alla inlägg den 14 april 2014

Av therese wadström - 14 april 2014 21:28

Jag började dagen vid symaskinen, lovat en vän å så mössa till han & hans tjej. Sedan gick vi till han jobb för att lämna dem. Gick även förbi biblioteket för att lämna ett mönster på hur man syr en meps. Hon som jobba där tyckte Johns meps var så fin & frågade om hon fick beställe en..! Tyvärr sa jag, jag har inte sytt tillräckligt länge för att kunna med att ta betalt för något! Men sa att jag gärna ritade av mönstret ifall hon själv ville försöka sy en till sitt barnbarn:)

När dessa ärenden var uträttade gick vi fram till centrum, hade tänkt fika men klockan hade blivit ganska mycket så vi bestämde att äta lunch istället! Barnen lekte medans vi väntade på pappan, det var såå mysigt att luncha ute ihop i solskenet??

Efter det gick vi hemåt, Ellen & John somnade i vagnen så när vi kom hem slappade jag & Meja lite i var sin solstol, riktigt gött!?

När de andra kottarna vaknat tog vi lite frukt & nån kaka & saft, tror vi njöt lika mycket allihop!

Sedan ville de gå in & leka, Meja tyckte att de skulle leka frisör & inte mej emot, är ju så skönt när de kammar & grejar i håret!:) men när jag öppnade toalettskåpet för att hämta toffsar såg hon sin ask med smink & tyckte att den kan vi ta fram med.. Hm vist! Så här snygg blev jag!

Sen skulle jag "bara" springa ut & plocka in allt de släpat ut tidigare & när jag kom in hade de fortsatt måla på varandra..

Meja påstod att hon var en fjäril & John en nyckelpiga:) Sedan blev det bad för de där två busungarna!!

Ikväll efter nattningen av alla barn satte jag mej & fortsatte med barnens påskdräkter.. Varför lovade jag dem att vara kaniner & kyckling??!! Varför inte bara vara påskkärringar som andra barn?? Haha.. Men söta blir dom! Nu är det bara mejas kycklingmössa kvar men får bli morgonens projekt, nu ska jag sova!!

Skapa flashcards