wadstrom

Alla inlägg under februari 2014

Av therese wadström - 10 februari 2014 21:25

Lyckades få ihop min första body igår, var lite klurigare, blev endel småfel men ändå rätt nöjd! Blev ett par matchande byxor med:)

Även ett par byxor till John. Tyget valde han helt själv på hem&hobby, brandbilar & flygplan är poppis just nu!

Haft en dålig dag med mycket tankar.. Hur svårt kan det vara att hålla något man bestämt? Vissa personer gillar nog att ställa till det för andra.. Men tror som många säger, har man ett tråkigt innehållslöst liv själv så vill man gärna försöka trycka ner någon annan! Men mej ska ingen lyckas trycka ner, är så lycklig att jag har min fina familj & mina underbara vänner<3 Så många som bryr sig! Bara att fortsätta kämpa, jag vet ju att jag har rätt & vad jag kämpar för!!

Av therese wadström - 8 februari 2014 20:21

I Torsdags hade dagis planeringsdag så Meja gick med oss till kyrkan. Dagens pyssel var att gör får av sitt handavtryck, blev jättesöta små får:)

Vid 5 var det dax för skridskoskola!! Denna gången skulle Mejas mormor & morfar komma & kolla på henne vilket Meja var väldigt stolt över! :) Hon blir bättre & bättre för varje gång! Spännande att hon får vara med på isrevyn i år:) Efter skridskoskolan följde mormor & morfar med hem på fika, vi bjöd på våra hemmagjorda semlor.

Fredagen bjöd på lek på "stora & små" & sedan handlade vi lite gott inför kvällen. Köpte även en ny film som vi väntat på länge, John e ju helt tokig i flygplan!

Blev den vanliga fredagsmaten, tacos:) och sedan mys med godis och nya filmen!

Idag skulle Simon iväg till Stenkällegården med David för att få testa åka slalom innan det är dags för oss att åka till Stöten i Mars. Han hade ramlat det första han gjorde när han skulle försöka åka knapplift, synd att jag inte var med, hade säkert fått mej ett gott skratt:)
Jag & barnen sysselsatte oss med att göra egna ljus, roligt när barnen uppskattar pyssel lika mycket som jag gör!

Efter lunch var det dax för Meja att åka på barnkalas och på inbjudningskortet stod det att man fick vara utklädd. Meja ville vara prinsessa & självklart ville John med klä ut sig:)

När vi hämtat henne från kalaset tog vi en promenad till Sylvia & Janne. Skulle kolla om hon hade mönster att sy en body, det hade hon.. Och lite till!! Kom hem med tre tidningar fulla med mönster å de va ändå bara några av de hon hade! Så imorgon ska jag ha "egentid" och SY!!

Idag är även Ellen 2 månader!! Tiden bara springer iväg!! Försöker njuta så mycket det går men är ju mycket annat man ska hinna med!! Tvätt,städ, handla,laga mat & självklart de två andra kottarna med! Men att bära henne mycket i bärsjalen, där hon trivs väldigt, känns bra. Då känner vi båda närhet & värme<3

Av therese wadström - 5 februari 2014 18:44

Tog en promenad idag & lämnade Meja på dagis. Sedan möte vi upp Simon för att äta frukost på "Villans café", John valde dock att äta chokladboll, vem väljer lixom att äta smörgås på ett café? ;)

Efter en mysig frukost gick jag & barnen förbi tygaffären på vägen hem, går ju åt mycket tyg & mudd nu för tiden! Köpte en "stuvbit" för 15kr som räckte till ett par byxor åt Ellen & en dregglis, & har fortfarande tyg över!!:) sydde även ett till par byxor & dregglis i ett lila tyg med stjärnor.

Hade min kära vän Rebecca här i eftermiddag som också ville lära sig att sy byxor:) Roligt när det är många som gillar att sy! Pratade om att ha ett litet "sylan", vore kul!

Ikväll är Simon på möte, vilket innebär att jag ska lägga alla tre barn själv..!! Något alla ensamstående gör varje kväll så vad har jag att gnälla om? Men förhoppningsvis har de inte en 2 månaders bebis..! Tänker ge det ett försök, annars får de alla ligga & somna hos mej i dubbelsängen:)

God natt!

Av therese wadström - 5 februari 2014 08:01

Alla barnen påklädda & färdiga i tid idag med!:) strax dax att gå till dagis med stora tjejen & sedan möta upp älsklingen för frukost på "villans"! Mys! Blir nog en sväng förbi tygaffären på vägen hem med ;)

Av therese wadström - 4 februari 2014 20:26

Började även denna dagen med besök & lek på familjecentralen! Åt även lunch där idag, tyckte inte de va nån ide att åka hem eftersom vi skulle hämta Meja på dagis vid halv 2. Körde Meja från dagis direkt till bästa kompisen,Saga, och jag å de andra åkte hem & vilade, välbehövligt!! När Simon kom hem gjorde han & barnen mat & jag såg chansen att få sy:) Nu har jag ju sytt endel till barnen så nu tänkte jag sy nått till mej själv, ett par mysbyxor! Har ett par som jag verkligen äkskat, men de är såå slitna..:( så klippte sönder de & hade som mall till mina nya:) De blev riktigt sköna & Meja vill gärna ha ett par likadana så det får jag ju fixa nån dag!

Riktiga hjälpredor!:)

Kanske inte de snyggaste byxor men duger att gå hemma å mysa i! Är så skönt med muddar uppe & nere!

Av therese wadström - 3 februari 2014 21:19

Natten som gick va det inte mkt sammanhållande sömn.. John va uppe minst 3ggr, Ellen ammade ett antal ggr & blöjbyten, å jag vaknade till efter varje grej så tog ett tag innan jag somnade om! Va väll inte jätte pigg när vi gick upp vid 6.30 men sedan har dagen rullat på. En sväng till familjecentralen på förmiddan, handla, äta lunch, rulla 1kg köttbullar, satte en satts semledeg, fruktstund & sångstund! När Simon sedan kom hem sydde jag färdigt Meja & Johns tröjor medan Simon gjorde iordning semlorna, mums!!

Ikväll kom Mattias & Hanna på besök, alltid trevligt! Även bestämt att jag ska beställa en ringsjal att ha till sommaren!

Av therese wadström - 2 februari 2014 21:07

Vaknade mycket piggare idag, skönt!! Fortfarande hostig & lite snuvig & seg men hittade energi till att sy! Först blev det en tröja till Meja, bara sätta dit muddar på ärmarna kvar, ville att hon skulle testa den innan så jag såg att de inte blev för långa. Och så blev det en tröja till John, men tyget tog slut så det fattas en arm och sedan ett par tights till Ellen som hon jan ha till sin klänning:) så roligt att sy när man kommer in i det! :)

Har ju inga mönster så har målat av andra kläder, går bra men tycker halsen e svår att veta så den blir bra.. Meja var ju hos sin pappa så jag kunde inte testa på henne så lillebror fick ställa upp som modell:)

Ikväll har vi hämtar hem Meja! ??
Veckan då hon e hos sin pappa är såå lång! Men nu är hon här, så nu är vi en hel familj igen! Direkt när vi hämtat henne åkte vi ut till mina föräldrar i Kroppetorp på lite kvällsmat. Meja hade med en duk till morfar som hon sytt på dagis, så gulligt! Morfar är en favorit hos henne, han gör verkligen allt för henne, de leker, bygger kojor & framförallt busar! Vet inte vem som e tröttast när vi åker där i från ?

Dax att försöka sova, imorgon är det tidig morgon igen.. 5 mornar kvar innan sovmorgon! Plus att Simon ska på nått möte på Onsdag kväll så ska klara lägga alla barnen själv då! Men men, en dag i taget!

Av therese wadström - 1 februari 2014 19:37

Tycker det kan vända nu, har varit sjuk så det räcker! Nätterna är värst!! I vanliga fall brukar man ju kunna sova bort det mest men när man ammar, ibland varannan timme, på natten så känns det som att förkylningen kommer hålla i sig extra länge! Å den lilla energi man får "suger" lillan ut.. Håller tummarna för att vakna lite piggare imorgon, är ju så sugen på att sy lite!!

Nu blir det lördagsmys & invänta melodifestivalen!! John njuter av sitt favoritgodis, Fox!

Ovido - Quiz & Flashcards