wadstrom

Direktlänk till inlägg 15 februari 2014

Sjuka..igen!!

Av therese wadström - 15 februari 2014 20:08

Alla ??-ans dag firade jag & älsklingen med att gå ut & äta. John fick vara hos mormor & morfar men Ellen fick följa med. Vi brukar oftast gå till Mangos när vi går ut & äter men igår ville vi testa något nytt! Vi har hört mycket bra om "glädje" så det fick det bli! Och visst var det gott men Mangos är ett strå vassare :)

När vi kom hem kände vi alla att förkylningen började smyga sig på.. Simon fick sitta & sova med Ellen hela natten, så fort hon la sig ner täpptes halsen igen & hon fick svårt att andas..:(

Idag skulle jag ha gått på mitt 1.a sylan! Såg verkligen fram emot det men fick avboka mej.. Både för att Ellen inte va pigg men också för att jag själv hade huvudvärk, tjock i halsen och var snuvig:( Simon var snäll & åkte & köpte lite tyg så jag kunde ha mitt egna lilla sylan:)

Dagens projekt var först & främst att göra en baby wrap till Ellens bilbarnstol! Så smidigt att ha så slipper hon ju ha overall, bara mössa å kanske vantar & raggisar! Och somnar hon då i stolen & man går in i en affär eller så kan man ju bara vika ut filten så hon inte blir för varm!

Mysig fleece på insidan

Dockan fick testa då Ellen inte va på humör!
Blev även ett par muddbyxor till till Meja, två dregglisar till barnens lilla kusin(ska bli byxor i samma mönster med) & en body till lillan!

Blir nog lite mer sytt imorgon:)

 
 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

15 februari 2014 20:20

Tråkigt att ni blivit sjuka, men roligt att du fick lite sytid ändå. Jättefina saker igen och baby wrapen verkar jättesmidig. Tycker mig känna igen fleecen från en IKEA-filt. Hoppas det blir mer sytt imorgon och att familjen tillfrisknat då. :)

http://jennyjon.bloggplatsen.se

therese wadström

16 februari 2014 09:33

Hade aldrig hört talas om baby wrap men verkar ju som sagt jätte smidig! Ofta somnar hon ju i stolen å så kommer man in i värmen men vill helst inte störa dem! Japp Ikea filt! Fick tipset från Pernilla, de e lagom tjocka till te.x baksidan på en dregglis så vi köpte 5st filtar ;) jag å barnen mår bättre idag men Simon fick ont i magen nu på morgonen..:/ suck!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av therese wadström - 23 april 2017 20:20


Inte alla som har en whiteboard som är 200*160cm! Mannen hämtade ett stort fönster som han skruvade isär, tog bort handtag, persienner m.m Efter att han slipat tog jag över & spacklade, målade, putsade glaset & såklart dekorerade med vinyl? underbart...

Av therese wadström - 20 mars 2017 15:52

Vår familj är kända för att börja i tid med saker å ting! Tycker det är roligare å njuta länge av något som ska firas än bara ett par dagar! Så idag satte vi i gång med lite påskpyssel. Vi pärlade små kycklingar i alla möjliga färger, vi ska sätta de...

Av therese wadström - 12 januari 2017 17:17

Vid den här tiden, för ett år sedan, hade vi precis lämnat barnen hos mina föräldrar och var påväg in till förlossningen! Värkarna var täta men inte speciellt onda så visste inte om vi skulle bli hemskickade igen.. Väl inne fick vi stanna & vi båda t...

Av therese wadström - 3 januari 2017 07:18


Vågar inte kalla det nyårslöfte eftersom det har så dålig klang.. För nyårslöfte är ju inget man håller..! Så jag säger såhär: Mitt MÅL med 2017 är att vara sockerfri i 6 v, då utesluts allt socker! Även sötningsmedel, ris, pasta, gluten m.m Insett...

Av therese wadström - 16 november 2016 14:05


Idag stod Luna för första gången upp själv utan att hålla i något! Tillåmed så länge så jag kunde fånga det på kort! :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards