wadstrom

Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Onsdag..veckans längsta dag!!

Av therese wadström - 29 januari 2014 21:05

Onsdagar brukar bli en "hemmadag". De andra veckodagarna går vi oftast på nån aktivitet på förmiddagen som brukar innehålla lek, sång & fika. Sedan äter vi lunch när vi kommer hem, vilar middag, äter frukt å sedan är klockan fyra & då kommer Simon hem! Men onsdagar.. De är såå långa! Jag försöker hitta på roliga aktiviteter till barnen men de tröttnar ju på tio minuter & då ska man komma på en ny rolig aktivitet..brukar bli endel bakande :)

Men idag skulle en snubbe komma & fixa vår diskmaskin. Den låg visst i "riskgruppen" för att börja brinna! Men nu är den okej:) Så vi fördrev förmiddan med att pussla,läsa böcker & sjunga.

John har sedan han va liten varit väldigt känslig mot ljud, han gillar inte dammsugaren, bakmaskinen, borrmaskinen, högljudda barn, skällande hundar m.m Både jag & Simon var också ljudkänsliga som barn.. Jag tyckte inte om att gå på barnkalas för jag var rädd att det skulle finnas ballonger där.. Å ballonger smäller högt!! :/

Idag skulle jag göra potatismos & då använda elvispen.. Men vi har kommit på en lösning!

nöjd kille

När den sega eftermiddan äntligen var över & älsklingen kom hem & tog hand om barnen fick jag lite tid att sitta vid symaskinen:) blev riktigt nöjd med resultatet!

Det skulle ju blivit en klänning men blev en tunika, men men, blev som sagt nöjd! Gjorde även ett par byxor till:)

härligt med mycket färg!
Nu säger jag & lillan god natt!

 
 
Ingen bild

Peppe

30 januari 2014 14:10

Kyrkan i Hjo, Fralla för alla är väldigt trevligt på onsdagar. Det är både frukost och lek och pyssel.

therese wadström

30 januari 2014 19:44

Jag har varit där en gång, kanske skulle ge det en chans till!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av therese wadström - 23 april 2017 20:20


Inte alla som har en whiteboard som är 200*160cm! Mannen hämtade ett stort fönster som han skruvade isär, tog bort handtag, persienner m.m Efter att han slipat tog jag över & spacklade, målade, putsade glaset & såklart dekorerade med vinyl? underbart...

Av therese wadström - 20 mars 2017 15:52

Vår familj är kända för att börja i tid med saker å ting! Tycker det är roligare å njuta länge av något som ska firas än bara ett par dagar! Så idag satte vi i gång med lite påskpyssel. Vi pärlade små kycklingar i alla möjliga färger, vi ska sätta de...

Av therese wadström - 12 januari 2017 17:17

Vid den här tiden, för ett år sedan, hade vi precis lämnat barnen hos mina föräldrar och var påväg in till förlossningen! Värkarna var täta men inte speciellt onda så visste inte om vi skulle bli hemskickade igen.. Väl inne fick vi stanna & vi båda t...

Av therese wadström - 3 januari 2017 07:18


Vågar inte kalla det nyårslöfte eftersom det har så dålig klang.. För nyårslöfte är ju inget man håller..! Så jag säger såhär: Mitt MÅL med 2017 är att vara sockerfri i 6 v, då utesluts allt socker! Även sötningsmedel, ris, pasta, gluten m.m Insett...

Av therese wadström - 16 november 2016 14:05


Idag stod Luna för första gången upp själv utan att hålla i något! Tillåmed så länge så jag kunde fånga det på kort! :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards