wadstrom

Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Slut på en bra helg!

Av therese wadström - 26 januari 2014 22:50

Började lördagen på bästa sätt,SOVMORGON!! Efter frukosten tog vi en promenad till "Old rock records" & fikade tillsammans med svärföräldrarna & Mårten! Var premiär för Ellen som bara varit där inuti magen innan:) Simon & barnen beställde chokladkaka med grädde, vilken överraskning.. Eller inte:p

På vägen hem hade vi lovat barnen att gå in i leksaksaffären & få köpa något för sina julklappspengar. John valde en sån där "gammal hederlig" kassaapparat med pengar i gult,orange & rött och Meja valde spelet "vem där". Att lägga pengar på spel tycker jag är en bra investering! Är ju en sak man inte tröttnar på efter en vecka, ofta något lärorikt & så är det kul att göra något tillsammans! Mattias kom och hälsade på & åt lunch med oss, då såg Meja sin chans att ta fram sitt spel:)

Till kvällen gjorde vi hamburgare & strips & hyrade nån film om en prinsessa, den var väldigt bra enligt Meja iaf!

Efter söndagsfrukosten hade jag lovat att klippa Simon, något jag tycker är rätt kul! Är ju inget avancerat utan kör en längd uppe på huvudet & en kortare i bak & på sidorna. Sedan kör jag ju lite utan något "munstycke" på vid öronen & nacken. Nu är det ju så att jag har en man med flera virvlar i bak så de brukar jag klippa rätt kort så att de inte syns.. Idag hände Dick en liten olycka.. Jag råkade klippa lite mycket..

Först tänkte jag att jag inte skulle säga något men sen började jag skratta! Det var omöjligt att hålla tillbaka! Tårarna bara rann & Simon frågade oroligt vad som hänt.. Han tog det bra som tur va, det var ju absolut inte med flit. Ska köpa honom en fin mössa:)

Klockan 16.00 var det dax för Mejas andra & Johns första biobesök!!
Bamse & tjuvstaden! Ellen fick vara hos farmor & farfar. Vi var lite oroliga innan hur det skulle gå med John, skulle han sitta still?? Med det hade vi inte behövd va, han satt som ett ljus! Var riktigt mysigt att sitta där i biomörkret med barnen!

Ikväll har jag haft besök av Pernilla som har lärt mej att sy byxor till Ellen. Känner att jag vill ha något att sysselsätta mej med när jag ska ha "egentid". Har ju min scrapbooking men då måste man ju ha massa energi & inspiration & den kan ju ibland vara som bortblåst, mycket pga att man e trött antar jag. Ville ha något då man va mer kreativ! Har ju aldrig riktigt varit kompis med en symaskin men ville ändå ge det en chans! Sydde ju ett babynest under graviditen som jag blev nöjd med. Så ikväll hjälptes jag & Pernilla åt att sy ett par & sedan sydde jag ett par HELT SJÄLV!! Och det var så skoj!!fet textfet text

babynest

 
 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

27 januari 2014 19:37

Vi har aldrig var på Old rock records någon gång, fast pratat om det mycket. Särskilt om frukosten. Har du testat den?
Jättefina byxor - men babynestet: WOW! Vi har ett som väntar på vinden, annars hade jag anlitat dig. :)

http://jennyjon.bloggplatsen.se

therese wadström

27 januari 2014 20:20

Jag har heller aldrig testat frukosten men mannen har det & säger att den är toppen!! Finns ju inte jätte mkt fika att välja på, bäst är det ju på sommaren, de gör jättegoda milkshakes!! Hade inte babynest till de äldre barnen men oj vad bra det har varit! Ellens sover i det både dag & på natten har vi det i vår säng:) blivit ett par byxor till idag, börjar bli sugen på p testa tröja eller body!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av therese wadström - 23 april 2017 20:20


Inte alla som har en whiteboard som är 200*160cm! Mannen hämtade ett stort fönster som han skruvade isär, tog bort handtag, persienner m.m Efter att han slipat tog jag över & spacklade, målade, putsade glaset & såklart dekorerade med vinyl? underbart...

Av therese wadström - 20 mars 2017 15:52

Vår familj är kända för att börja i tid med saker å ting! Tycker det är roligare å njuta länge av något som ska firas än bara ett par dagar! Så idag satte vi i gång med lite påskpyssel. Vi pärlade små kycklingar i alla möjliga färger, vi ska sätta de...

Av therese wadström - 12 januari 2017 17:17

Vid den här tiden, för ett år sedan, hade vi precis lämnat barnen hos mina föräldrar och var påväg in till förlossningen! Värkarna var täta men inte speciellt onda så visste inte om vi skulle bli hemskickade igen.. Väl inne fick vi stanna & vi båda t...

Av therese wadström - 3 januari 2017 07:18


Vågar inte kalla det nyårslöfte eftersom det har så dålig klang.. För nyårslöfte är ju inget man håller..! Så jag säger såhär: Mitt MÅL med 2017 är att vara sockerfri i 6 v, då utesluts allt socker! Även sötningsmedel, ris, pasta, gluten m.m Insett...

Av therese wadström - 16 november 2016 14:05


Idag stod Luna för första gången upp själv utan att hålla i något! Tillåmed så länge så jag kunde fånga det på kort! :) ...

Skapa flashcards